Ford Ranger MS-RT - avagy a lehengerlő stílus megtestesítője

A Ford minden évre tartogat valami meglepetést a pick-upok szerelmesei számára. 2020-ban a Ranger Raptor lett a Nemzetközi Pick-Up díj nyertese, 2021-ben pedig Thunder néven mutattak be egy igazán különleges kivitelt.

Cikkünkben most a Ranger sorozat legutolsóként megjelent különleges kiadását mutatjuk be, amely talán az eddigi „legsportosabb pickup”, s melynek kifejlesztésében az egyértelműen sportautókra szakosodott MS-RT csoport vett részt. 

Ha valaki nem ismerné ezt a csapatot, a Ford által minősített járműátalakító cégről van szó, amely már régóta működik együtt a Ford motorsport-partnerével, az M-Sport-tal. 

Azt már megismerhettük, hogy a Ranger Raptor elsősorban a sivatagi és terepversenyek hangulatát próbálta elhozni az utcákra, eközben a Wildtrak alapjaira épült MS-RT inkább a versenypályák hangulatát idézi fel előttünk. 

A luxuskivitelű, összkerékhajtású Ranger MS-RT pick-up az első egyedi kialakítású Ford Ranger, amely már a Ford márkakereskedőknél is megrendelhető. A Ranger MS-RT duplafülkés változatban kapható. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását. 

Az MS-RT külseje

A Ranger MS-RT igazi különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal.

Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; láthatjuk, hogy a sárvédőket kiszélesítették, a sportos, markáns benyomást tovább erősítik a 20 hüvelyk méretű, OZ Racing könnyűfém keréktárcsák és a feltűnő küszöbelemek is.

A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A bukócső és néhány MS-RT embléma természetesen az alapár része.

Az MS-RT motorja

A Ranger MS-RT szíve egy 2,0 literes biturbó dízel motor, amely 213 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, s ezzel az erővel valóban sportos pick-uppá válik.

Ez a motor nem csak kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, de kifinomult módon és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja a pick-upot. A Ford Mustang-ból már ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm-nyi csúcsnyomatéka magabiztosan birkózik meg az 1098 kg tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel is. Emellett a kapcsolható négykerékhajtás optimális terepképességeket nyújt.

A hajtáslánc kipróbált és tesztelt. A dízelmotor magasabb fordulatszámon nagyon hangos, de vezessük csak a járművet a saját stílusunkban (és hagyjuk figyelmen kívül a sebességváltó sportmódját), akkor sokkal simábban fog futni a pick-up az utakon. Ne számítsunk személyautó-szerű kormányzásra, vagy fékhatásra, ha pl. SUV-ból ültünk át ide, ebbe a pick-upba. Ne felejtsük el, hogy az MS-RT akkor is egy haszongépjármű. Az úton egy kicsit pattogni fog teher nélkül is. 

01-1

Az MS-RT kabinja

 

02-1

A beltér bőrkárpit borítást kapott, melyet narancssárga varrás díszít. Természetesen nem hiányozhat a hangulatvilágítás és az első ülésfűtés sem. Az MS-RT logóval nem spóroltak a tervezők. Jutott a padlószőnyegekre és a küszöbborításokra is.

A hatásos belépőről a MS-RT márkajelekkel díszített küszöblécek gondoskodnak, az exkluzív élmény pedig a kézzel készült bőr ülésekkel folytatódik. A tervezők minden részletre ügyeltek, a Ranger MS-RT-ben még a szőnyegek is tökéletesen egyediek.

Infotainment egység, műszerfal

A stílusos beltérhez csúcsminőségű elektronika illik, ami itt a műholdas navigációt és tolatókamerát is kezelő SYNC 3 rendszer egy 8” méretű érintőképernyővel. A különböző helyeken feltűnő látványos MS-RT felirat azonnal nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a Ranger még a szokottnál is különlegesebb.

Ha ütős zenéket szeretnénk hallgatni, akkor egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhetnünk a pick-upba.

Plató, vontatás, terhelhetőség

A 3500 kg-os vontatási kapacitás és az 1098 kg-os hasznos teherbírás mellett rendelkezésre áll a kapcsolható 2WD/4WD mód, továbbá kapunk egy alacsony áttételű sebességváltót, valamint egy lejtmenet vezérlést és egy zárható hátsó differenciálművet is.

Az engedélyezett platóterhelés tehát 1098 kg, ugyanakkor az MS-RT maximum 3,5 tonnát képes vontatni.

Mennyiért juthatunk hozzá?

Nos, a Raptor mellett az MS-RT a pick-up-kínálat csúcsán áll. A haszongépjármű kategória viszont ugye azt jelenti, hogy visszaigényelhetjük az áfát, ha az MS-RT-t haszongépjárműként regisztráljuk, így már 18 millió Ft alatt is megvásárolhatjuk. Igen, nem olcsó jármű az MS-RT.

Az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában ez a modell jelenleg nettó 17 millió 656 ezer Forintért vásárolható meg, de ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy az alapfelszereltségen túl ezért az árért ez a modell tartalmazza az alábbi extrákat is:

Elektromos plató roló, ICE csomag, kerékőr, pótkerék zár, vonóhorog és Wildrak funkcionális csomag. Ezen extrák együttes értéke több, mint nettó 1,2 millió Ft.

https://www.autocentrumszabo.hu/onlineauto

Összefoglalás

A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, ám emellett az MS-RT sorozat motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak. Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pick-up sikertörténetét és a versenypályák hangulatát. A végeredmény pedig egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép lett. 

Szerző: Rucz Lajos (www.fordforum.hu)