Az új Ford Ranger 2016

Hamarosan itt a várva várt új Ford Ranger modell hazai értékesítésének ideje. A külsejében is megújult Ranger műszaki újdonságai szinte felsorolhatatlanok. 

Nemcsak a kényelemnek és a vezetési élmény fokozásának elérése volt a fejlesztők célja, hanem gazdaságossági szempontokat is figyelembe vettek a tervezés során. De nézzük sorjában az újdonságokat. 

A külső dizájn áramvonalasabbá és modernebbé varázsolta az autó megjelenését. A szemet gyönyörködtető újdonságok, mint például az átdolgozott első rész, nemcsak szépek, hanem növelik az autó hatékonyságát, csökkentik a fogyasztást. A Wildtrack modell metál narancssárga színével igazán kitűnik a pick-upok közül. Ha ezzel vonulunk végig a város utcáin, biztosan mindenki felfigyel majd ránk. A Performance Blue színben választható modell azonban eleganciát és megbízhatóságot sugall.

Az új Rangeren az eddiginél nagyobb felniket kaptak a kerekek.

A belső tér prémium minőségű anyagokból készült, így a legkeményebb munkakörülmények között is megbízhatóan, tartósan tudjuk majd használni autónkat.

A Wildtrack modellben a fekete és narancssárga szín folyamatossága megmarad, hiszen az ülések sötét színét megtöri a narancssárga színű varrás és betét kombinációja. Többféle kárpit közül választhatunk, többek között vásárolhatunk szövetkárpitú üléssel, velúrhuzatú vagy akár fényűző perforált bőrkárpittal és Alcantara ülésekkel készült modellek közül is.

Természetesen az egyik legfontosabb szempont – főleg haszongépjárművek esetében -, hogy minél biztonságosabbá tegyük gépjárművünket. Ezt a szempontot figyelembe véve a Ford nagy hangsúlyt fektetett az új Ranger modell kialakításánál. Ezért is lehetett az első olyan pick-up, mely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten. Biztonsági csomagja kiterjed az elektromos menet-stabilizátortól (ESP) egészen a biztonsági övre figyelmeztető rendszerig.

Hogy minden terepen úrrá legyünk a gépkocsin, ezért választható 4x4 meghajtással tudjuk használni Rangerünket. A 4x2 szokásos autózáshoz, 4x4 High Range a rossz utakra ajánlott.

A 4x4 felező, Low Range pedig legutóbbi túránkon is hasznos lehetett volna, hiszen az igazán vad tájakra kirándulva tudjuk kihasználni ezt a meghajtást.

Újdonság még, hogy a Ford továbbfejlesztette vezetőfelismerő szoftverét, így többféle üzemmódot is választhatunk, mint például gazdaságos, nagy teljesítményű, sportos, hegy- és lejtmeneti, vagy éppen vontató mód. A szoftver „megtanulja” a vezető vezetési stílusát és összehangolja azt a váltó kezelésével.

A tolatóradar és kamera segítségével nem kell idegeskednünk a parkolás közben, hiszen nagy mérete ellenére könnyen tudjuk irányítani kedvencünket a parkolóházban vagy a belvárosban is.

Hosszabb utazások során a tempomat fogja számunkra a kényelmesebb vezetési élményt nyújtani, a kormányon állíthatjuk be a kívánt sebességet.

Komfort érzet növelése érdekében több újítást is bevezetett a Ford az új Ranger modellben. Többek között mindhárom kabintípust kiszélesítették, így a hátsó üléseknél a lábrész hosszabb lett, az első ülések esetében pedig a korábbinál tágasabbá vált a váll és a fej körüli tér. A személyautókra jellemző kényelmet szolgálja a 8-féleképpen elektromosan állítható első ülések beszerelése.

A kétzónás klíma biztosítja, hogy a vezető és az utas-oldalon különböző hőmérsékletű legyen a levegő. Jó hír, hogy a Wildtrak és a Limited modellek esetében a kétzónás klíma alapfelszereltségben kapható.

Ha már a kényelemnél tartunk meg kell említenünk a fedélzeti szórakoztató rendszert, melynek négy változata kapható. A legfejlettebb változat tartalmaz 5”-es színes képernyőt, AM/FM rádiót, MP3 CD lejátszót, hangfelismerést, Bluetooth és USB csatlakozást és persze az elengedhetetlen műholdas navigációs rendszert. Az úttalan utakon bizony jó szolgálatot tesznek ezek az eszközök, további kényelmünket szolgálja a tévedésmentes tankolási rendszer – dízel helyett nem lesz benzin a kocsiban -, automata esőérzékelővel ellátott ablaktörlők, egyes modellekben önműködően behajló visszapillantó tükrök,

Javítottak az autó hangszigetelésén, a rugózási komforton és lecserélték LCD kijelzőre az eddigi hagyományos műszereket.

További extra a kilépés világítás, mely azonnal működésbe lép, amint leveszi a gyújtást, vagy távirányítóval kinyitja az ajtókat. Hangvezérléssel irányíthatja a zenét és más fontos funkciókat, felveheti kezének használata nélkül a telefonját. A téli fagyos időszak beköszöntével nagyon hasznos funkció is bekerült a Ford Ranger modellbe, mégpedig a „quickclear” rendszer, mely véget vet a szélvédőn lerakodó jég kapargatásának, hiszen pillanatok alatt felfűti azt és még párátlanítja is az üveget. Szintén alapfelszereltség a Wildtrack és Limited modellekben.

Bár a pick-up autók ma már nemcsak szállításra használatosak, hanem a városi közlekedést is biztosítják, azért mégis haszongépjárműnek készültek, így sokunk számára fontos, hogy milyen teherbírással rendelkeznek. A Ranger pick-up boxán egy szabvány méretű EUR raklap kényelmesen elfér, és ennek, valamint a szerszámoknak, munkaeszközöknek a rögzítésére nagyszámú rakományrögzítő megoldása is rendelkezésre áll, mint például a masszív rögzítő-fülek, az integrált rakományrögzítő.

A Wildtrack modelleket felszerelték jól zárható platófedéllel, mely megvédi az időjárás viszontagságaitól a szállított eszközöket, árukat. Egy nagyon praktikus és hasznos kiegészítő is bekerült a gépkocsi rakodó területére, mégpedig a 12 voltos hálózati csatlakozóaljzat, melynek segítségével akár hűtőt, vagy elektromos készülékeket is működtethetünk.

A kiterjesztett korrózióvédelemnek köszönhetően 12 évig nem kell tartanunk a rozsdásodástól, melyre a Ford garanciát vállal.

Végül nézzük a technikai adatokat. A Ford új, továbbfejlesztett motorokkal látta el a Rangert, így erősebbé és gazdaságosabbá váltak ezek az eszközök. Az új EURO5-ös Duratorq 2,2 négyhengeres dízelmotor extra teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkezik, így kiemelkedő üzemanyag-takarékossággal párosul. 130 és 160 lóerős kivitelben is kapható lesz majd.

Az új hatsebességes váltó szintén csökkenti a fogyasztást és az emissziót. Az új kormánymű, nagyobb felnik és az ötféle gumiabroncs gyakorlatilag bármilyen terepen úton tartja az autót, a Ranger gázló-képessége páratlanná vált a kategóriájában.